Algemene Voorwaarden

Deze algemene voorwaarden gelden vanaf 1 januari 2017 voor aankopen via de webwinkel van CMA.

Prijzen en kortingsregeling
Bij bestellingen onder de €250,– (excl. btw) worden €15,– administratie- en verzendkosten in rekening gebracht, hierboven niet.
Bij bestellingen van €2.500,– tot €10.000,– (excl. btw) wordt een korting van 5% op het goederenbedrag berekend.
Bij bestellingen van €10.000,– of hoger (excl. btw) wordt een korting van 7% op het goederenbedrag berekend.
Er wordt geen korting berekend op CMA software, LEGO en mOway producten, noch op aanbiedingen of pakketten waarvan in de prijs al een korting is verwerkt.
Bij bestellingen van NTL producten geldt een minimum-afname van €50,- (excl. btw) per bestelling.
De webwinkel verwerkt kortingen niet automatisch. Deze zullen worden vermeld op uw orderbevestiging en (pro-forma) factuur.

Betalingscondities
Scholen en instellingen kunnen op rekening bestellen, hierbij geldt een betalingstermijn van 30 dagen.
Andere klanten moeten in principe vooruit betalen.

Software
Op bestellingen van software-abonnementen (Coach) zijn aanvullende licentievoorwaarden van toepassing. Voor het bepalen van de abonnementsfactor is het totaal aantal ingeschreven leerlingen van de school, of combinatie van scholen, van belang. Hierbij zijn de BRIN-nummers en de leerlingaantallen uit DUO leidend. Op het aparte bestelformulier voor de software moeten de betreffende nummers, aantallen en namen worden ingevuld.
Bij een verzoek tot het aanpassen van de licentiegegevens (naam, e.d.) of de licentievorm (bijv. van Desktop- naar BYOD-abonnement, of het samenvoegen van meerdere abonnementen) wordt €35,– administratiekosten in rekening gebracht.

Uitleveringsprocedure en leveringstijden
Na ontvangst van uw bestelling wordt zo spoedig mogelijk een definitieve orderbevestiging toegestuurd. Neem zo spoedig mogelijk contact met ons op indien de orderbevestiging foutieve informatie bevat, of onvolledig is.
Indien voorradig, worden producten binnen 3 werkdagen bij u afgeleverd. Sommige producten worden rechtstreeks door de leverancier geleverd (bijv. NTL), wat tot enkele weken kan duren.

Controleren na aflevering
Wanneer uw levering niet naar behoren is, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Defecte producten dienen binnen 2 weken te worden gemeld, waarna deze onmiddellijk vervangen worden. Buiten deze termijn wordt een melding als reguliere garantie- of reparatiemelding behandeld. 

Op artikelen die als restant (onder de menukeuze Opruiming) worden verkocht wordt geen garantie of support gegeven; deze worden verkocht ‘zoals ze zijn’. Het retourneren van deze producten is niet toegestaan.

Voor het overige worden de artikelen in de webshop alleen als retour geaccepteerd na mondeling of schriftelijk overleg met CMA. De retourzendings-kosten zijn in principe voor rekening van de klant.

Garantie & reparatie
De garantie- en reparatieregelingen die van toepassing zijn op de producten uit de webwinkel worden toegelicht op de Garantie en reparatie pagina.